Reciclare pt bateriile masinilor electrice

Cum se recicleaza bateriile masinilor electrice ?

    Problema legata de cum se reciceaza bateriile masinilor electrice este una pusa mai ales de scepticii conceptului de masina electrica. Dar totusi trebuie sa ne intrebam ce se intampla cu toate aceste baterii utilizate pentru masini electrice ?

    Stim deja ca bateria standard de 12V aflata in majoritatea masinilor pare sa fie cel mai bine recilat produs din lume, in primul rand din considerente de siguranda, intrucat plumbul este mult mai toxic decat litiul si alte materiale folosite in bateriile moderne.

Baterie Chevrolet Volt Reciclare pt bateriile masinilor electrice

Citeste si despre : Bateria pentru masini electrice de 7 ori mai puternica

    In ultimii 15 ani producatorii de maisini hybrid au stabilit programe de recuperare si procesare a bateriilor masinilor electrice, uzate de mare voltaj. Aceste baterii contin metale pretioase a caror valoare este cunoscuta cu exactitate pe piata. Dar pentru bateriile de mare capacitate utilizate in masinile full electric solutia s-ar putea sa fie diferita.

    Un studiu efectuat de catre Istitutul de Transport din cadru Universitatii San Jose din California a sugerat ca in momentul de fata exista din ultimii 20 de ani in jur de 1.3 pana la 6.7 milioane de baterii uzate provenite de la masini electrice.

Baterie Tesla S Reciclare pt bateriile masinilor electrice

Doar 15% dintre bateriile masinilor electrice ar trebui reciclate

    Conform aceluiasi raport citat si de catre Charged EV aproximativ 85% din acestea sunt pretabile pentur utilizare dupa recilarea masinii, din acestea ramanand procentul de 15% care sunt intr-o stare care nu le mai permite repararea. Exista posibilitatea sa nu existe o formula comerciala profitabila pentru recilarea bateriile masinilor electrice. Acest lucru se datoreaza faptul ca bateriile pentru masinile electrice sunt construite din materiale ieftine si doar 20% din costul de recilare ar putea fi obtinut din valorificarea lor.

Pana la 5500$ pentru o baterie uzata provenita de la o masina electrica

    Fiabilitatea comerciala ar putea veni din utilizarile care se pot gasi pentru aceste baterii dupa utilizarea lor pe o masina electrica. Studiul sugereaza faptul ca bateriile ar putea fi convertite pentru alte scopuri cu un cost situat intre 83-114 $ / Kwh. Astfel valoarea pentru o baterie de 24-Kwh ar putea sa se situeze in jurul valorii de 2000$ – 2750$. Valorificarea unei baterii de pe Nissan Leaf (despre care compania a spus ca este vanduta in pierdere) poate genera un profit de 5500$, in conditiile in care bateria ar fi returnata la Nissan pentru alte intrebuintari.

casa inteligenta care functioneaza cu bateriile masinilor electricecasa inteligenta care functioneaza cu bateriile masinilor electrice

    Una dintre cele mai promitatoare utilizari pentru bateriile masinilor electrice reciclate este vanzarea lor impreuna cu un sistem de panouri fotovoltaice pentru alimentarea cu energie regenerabila a unei case. Acest lucru ar permite locuitorilor din respectiva casa, nu numai sa genereze energie verde, dar sa poata sa o si stocheze. O casa consuma in medie 32 kWh pe zi, deci o baterie reciclata de Nissan Leaf care sa mai aiba o capacitate de 16 kWh ar putea alimenta casa pentru o buna portiune a zilei.

    Un lucru este sigur. Asemenea Nissan, fiecare producator va avea o strategie si un program de valorificare a bateriile masinilor electrice. Unele probabil vor putea fi reconditionate si vandute ca piese de schimb reconditionate, unele vor fi integrate intr-un alt model de business, iar doar o mica parte vor ajuge sa fie reciclate.

    Ceea ce ne duce cu gandul ca in scurt timp va aparea si o „piata neagra” a bateriile masinilor electrice. Ne putem imagina cum in Romania o astfel de piata s-ar putea dezvolta, asa cum s-a intamplat si cu alte materiale si produse reciclabile.