Masinile electrice n-au fost cu adevarat frumoase. Pana acum.
De fiecare data cand te gandesti la masini electrice, le vezi cumva ca pe o uniforma. N-au fost niciodata frumoase, nici macar Tesla Roadster, si pana acum parea ca nu nici nu se grabeste nimeni.
Lucrurile tocmai s-au schimbat cand Jaguar a prezentat E-Type Zero, o masina din 1968 total reconditionata si convertita la motor electric. Iar rezultatul arata spectaculos.
Sistemul electric folosit a fost construit special pentru acest model, pastrand dinamica originala. Practic, bateriile sunt la fel de grele ca motorul cu sase cilindri pe care l-au inlocuit.
Motorul electric este pozitionat in spatele bateriilor, in locul in care se afla cutia de viteze.

Jaguar E-Type Zero 8
Rezultatul face 0-100 km/h in 5.5 secunde si are o autonomie de 270 km. Bateria de 40kWh se incarca de la o priza normal in sase ore. Si toate cifrele astea, pe cat de impresionante, pe atat de irelevante. De masina asta te indragostesti la prima poza.
In sfarsit avem o masina electrica al carei design este cel putin la fel de spectaculos ca partea tehnica. Iar interiorul retro-future este proportia perfecta de vechi si nou.
Cei de la Jaguar au spus ca aceasta tehnologie poate fi folosita pentru a converti orice model echipat cu motor XK de 6 cilindri fabricat intre 1949 si 1992. Asta include E-type, XK120, Mk2 si XJ6. Chiar daca esti super-mega-fan motoare cu ardere interna, PECO, fum si incalzire globala, cred ca masina asta si-ar face loc la tine in garaj. E okay, nu trebuie sa recunosti cu voce tare, dar Jaguar E-Type Zero e cel putin la fel de tare ca un E-Type traditional. (Traditional, adica vechi).
In loc sa astept ca masinile electrice sa devine frumoase, Jaguar Classics a facut cea mai frumoasa masina din lume electrica. Si asta e o strategie care ne da tuturor sperante pentru viitor.

Jaguar E-Type Zero 1