Incarcare wireless pentru masina electrica

Sistem de incarcare wireless pentru masina electrica

    Grupul BMW si Dailmer au anuntat un parteneriat in vederea dezvoltarii unui sistem standardizat de incarcare prin inductie, permitand in cele din urma posesorilor de masini electrice sa isi incarce bateriile fara necesitatea cuplarii la o priza.

    Ambii constructori si-au manifestat increderea ca sistemul de incarcare wireless pentru masina electrica reprezinta viitorul in materie de solutii de incarcare pentru transportul cu vehicule electrice. Colaborarea va asigurara standardizarea tehnologiei de incarcare prin inductie, anterior implementarii sale in masa.

Incarcare wireless pentru masina electrica

Incarcare wireless pentru masina electrica in mai putin de 2 ore !

    Sitemul este inca in stadiul de prototip insa BMW si Daimler mentioneaza ca sistemul va oferi in prima faza 3,6kW de putere cu o eficienta de 90%, destul pentru a incarca majoritatea masinilor electrice plug-in sau a hibrizilor, in mai putin de 3 ore. O demonstratie a unui prototip functional a fost testata cu succes pe un BMW i8, avand un timp de incarcare de sub 2 ore.

    Principalul avantaj al sistemului de incarcare wireless pentru masina electrica este data de eliminarea necesitatii de a cupla manual cablul de incarcare al masinii electrice. Incarcarea prin inductie este lipsita de cablaje prin constructie si poate fi activata la apasarea unui buton.

    Incarcarea pe inductie se bazeaza pe aliniera bobinei secundare (localizata la baza masinii) si bobinei principale (construita in pamanat in cadrul platformei de incarcare). Date sunt transmise prin intermediul Wi-Fi pentru a ajuta soferul sa realizeze perfect alinierea.

Incarcare wireless pentru masina electrica

    Sistemul de incarcare wireless pentru masina electrica poate fi utilizat indiferent de conditiile meteorologice, incluzand ploaia si ninsoarea, fiind potrivita si pentru utilizarea in exterior. Mai mult, radiatiile ambientale electromagnetice sunt reduse la minim in timpul procesului de incarcare. Distanta dintre bobina principala si cea secundara este monitorizata permanent, ceea ce inseamna ca sarcina electromagnetica poate fi oprita daca este identificat un corp strain.

    BMW si Daimler spera sa inregistreze progrese cu aceasta tehnologie, pentru a putea fi in masura sa ofere o viteza de incarcare de 7kW, care ar putea fi utilizata si de masinile electrice care utilizeaza baterii mari. Daimler a indicat de asemenea ca va incepe sa testeze tehnologia de incarcare wireless pentru masina electrica pe flote de S500 hibride, care urmeaza sa fie lansate in decursul acestui an.

Incarcare wireless pentru masina electrica

Tehnologia nu este noua, ea fiind prezentata intr-o manier futurista de catre Siemens cu cativa ani in urma. Pasul mare consta in investitia pe care a atras-o aceasta tehnologie din partea gigantilor auto care va duce, in cele din urma la standardizarea procedeului si implementarea lui in masa.