Tesla S Elon Musk

Defectiuni la masinile electrice Tesla S

    Visul urat al oricarui departament de PR. Site-ul Edmunds.com, un portal extrem de vizitat din domeniul auto, a cumparat un Tesla Model S pentru teste pe termen lung in Februarie 2013. Dupa noua luni si 18.000 km, masina a capatat un zgomot suspect in timpul accelerarii si decelerarii.

    Aflata in garantie, Tesla a inlocuit unitatea de propulsie, care este esential intreg sistemul de propulsie a masinii, continand motorul, invertorul si cutia de viteze. Ulterior s-a aflat ca astfel de defctiuni la masinile electrice Tesla S au mai fost intalnite.

In total 4 schimburi de unitati de propulsie.

    Cateva luni mai tarziu, dupa ce masina mai parcursese 13.000 km, s-a oprit complet pe autostrata si a trebuit tractata pana la cel mai apropiat service Tesla unde unitatea de propulsie a fost inlocuita din nou.

Defectiuni la masinile electrice Tesla S - sistemul de rulare

    Apoi, luna trcuta, cea de-a treia unitate a inceput sa faca un zgomot metalic asemanator dupa o calatorie de-a latul Sua, de 8000 de km. Solutia, inlocuirea cu a 4 unitate de propulsie. Patru unitati de propulsie inlocuite in mai putin de 50.000 km, toate aceastea sub privirile ingrijotare a mii de cititori impatimiti ai site-ului. Se poate sa fie pur si simplu ghinion ?

Aparent nu. Nu trebuie sa platim pentru astfel de defectiuni la masinile electrice

Defectiuni la masinile electrice Tesla S Defectiuni la masinile electrice Tesla S

    Un Tesla modelul S apartinand publicatiei Motor Trend, utilizat de asemenea pentru testari pe termen lung, a avut de asemenea probleme cu unitatea de propulsie. In timpul unei verificari de rutina la un service Tesla a fost descoperit acelasi sunet venind dinspre unitatea de propulsie. Astfel s-a dispus de asemenea inlocuirea respectivei piese.

    Un reporter de pe site-ul greencarreports.com, posesor de asemenea al unui Tesla S isi exprima ingrijorarea cu privire la aceste aspecte intrucat, desi pana in prezent el nu a avut probleme cu masina sa, se teme ca la expirarea garantiei de 4 ani / 80.000 km exista sanse mari sa trebuiasca sa inlocuiasca unitatea de propulsie.

    Un sondaj efectuat pe teslamotorsclub.com arata faptul ca din 87 de participanti la sondaj, 28 au avut unitatile propulsie schimbate, ceea ce inseamna un procent de 32%. Cinci dintre acestia au avut respectiva unitate inlocuita de mai multe ori. Desigur o mare parte din aceste inlocuiri au fost datorate zgomotelor aparute pe parcurs si nu a unei defectiuni care sa nu mai permita masinii electrice sa functioneze.

    Se pare ca in final a fost de vina deschiderea companiei catre clientii sai si acceptul tehnicienilor de a schimba intreaga unitate pentru a putea returna masina electrica clientului cat mai repede. De-a lungul mai multor reparatii si investigatii s-a ajuns la concluzia ca respectivele defecte surveneau ca urmare a miscarii unui cablu care transmitea apoi vibratii cate caroserie si a unui defect de fabricatie, respectiv lipsa unui distantier la nivelul diferentialului. Desigur, aceste aspecte pot fi reparate cu costuri minime si nu este intotdeauna necesara schimbarea intregii unitati de propulsie. Astfel de defectiuni la masinile electrice sunt greu de depistat intrucat tehnologia este noua si multe sisteme sunt inca in procesul de perfectionare.

Defectiuni la masinile electrice Tesla S - linia de asamblare

    „Ar trebui sa platesc pentru o greseala de proiectare recunoscuta, chiar daca masina nu mai este in garantie?” se intreaba reporterul de pe greencarreports.com. O parte din producatorii de masini electrice raspund la aceasta intrebare cu un NU categoric. Honda si Ford ofera garantie pentru sistemele de propulsie de 5 ani sau 100.000 km. General Motos se situeaza ceva mai bine cu o garantie de 5 ani si 160.000 km, in timp de modele de lux Lexus si Lincoln ofera 6 ani si 115.000 km. Liderii din industrie sunt Hyundai si Kia care ofera 10 ani sau 160.000 km pentru sistemul de propulsie, primului propietar al masinii. Cu toate ca CEO-ul companiei Tesla, Elon Musk sustine cu ardoare fiabilitatea modelelor Tesla, nu a reusit sa se ridice la standardele competitorilor sai directi in ceea ce priveste garantia sistemelor de rulare.