Camion electric Siemens

Un camion electric ruleaza pe o autostrada electrificata

    Pentru prima data camioane electrice alimentate de la o retea aeriana de electricitate vor opera in SUA si vor ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. South Coas Air Quality Management District (SCAQMD) a aprobat proiectul de instalare de catre Siemens a unui sistem e-highway pentru teste aproape de porturile Los-Angeles si Long Beach, cele mai mari din SUA.

Un camion electric asemenea unui tramvai

    Siemens va electrifica anumite benzi de circulatie cu cabluri suspendate. Astfel camioanele vor putea fi alimentate cu curent electric asemenea tramvaielor sau troleibuzelor. Colaborand cu grupul Volvo si subsidiara sa Mack, Siemens dezvolta o serie de vehicule demonstrative pentru acest proiect. Siemens colaboreaza si cu companii locale care modifica, serviseaza sau detin camioane pentru a include respectivele vehicule in test. Respectiva tehnologie a fost deja testata cu succes de catre Siemes.

    Infrastructura necesara va fi instalata pe ambele sensuri in regiunea Carson din California langa orasul Los Angeles. Proiectul este previzionat sa inceapa la inceputul lui Iulie 2015 si sa dureze 1 an. In timpul fazei de testare, pana la 4 camioane vor calatori pe aceasta ruta zilnic. „E-camioanele” cum sunt numite, sunt echipate cu un sistem de propulsie hybrid si cu un sistem inteligent de racordare la reteaua electrica. Astfel un camion electric cuplat la reteaua de distributie are zero emisii de CO2 in zona respectiva. Pe drumuri care nu sunt echipate cu retea de distributie de electricitate camioanele pot utiliza motorina, GPL sau alte surse de energie. Cuplajul electric al camionului ii permite acestuia sa depaseasca si sa se cupleze si decupleze la viteze de pana la 90 km/h.

Camion electric Siemens

O infracstructura pentru un camion electric, solutia pentru proiectul I-710?

    Acest tip de autostrada supranimit e-highway este extrem de eficient din punct de vedere economic si al protectiei mediului pe rute scurte extrem de uzitate (spre exemplu intre terminale portuare sau zone industriale, terminale de aeroport, etc.) Porturile Los Angeles si Long Beach cauta solutii pentru emisii 0 in cadrul proiectului „Zero Emission I-710 Project” pentru o portiune a drumului national I-710.

    In jur de 35.000 de camioane tranziteaza aceasta portiune zilnic. Intentia autoritatilor este sa realizeze un coridor de zero emisii pentru traficul de tranzit dintre cele doua porturi si nodul feroviar situat la 30 de km distanta. Acest proiect va ajuta la scaderea presiunii exercitate asupra mediului in regiune, care este puternic afectata de smog. Scopul final este eliminarea emisiilor locale in intregime, reducerea utilizarea de carburanti fosili, reducerea costurilor de operare si stabilirea unei formule fiabile economic care poate fi implementata cu succes in viitor.

Camion electric Siemens 2